Helsingin kaupungin liikuntalautakunta
Asia: Korvausvaatimus toimimattomasta karamelliautomaatista Pirkkolan uimahallissa
Kävin uimassa Pirkkolan uimahallissa sen toiseksi viimeisenä aukiolopäivänä ennen kesälomakauden kiinniolon alkamista, lauantaina 4.7. Uinnin jälkeen tarkoitukseni oli ottaa välipalaksi suklaapatukka Pirkkolan uimahallin kahvilassa olevasta automaatista; ensisijaisesti olisin käyttänyt uimahallin kahviota, mutta se oli kiinni. Maksoin suklaapatukasta 1,20 €, mutta jäin ilman patukkaa. Huomauttaessani asiasta uimahallin henkilökunnalle, minulle todettiin että kyseinen automaatti on niellyt rahat lukuisilta asiakkailta päivittäin, ja minulle annettiin automaattiyrittäjän puhelinnumero mahdollisen korvauksen anomista varten.
Soitin minulle annettuun numeroon, jossa sain jätettyä ainoastaan vastaajaan viestin, jossa kehotin automaattiyrittäjää ottamaan minuun yhteyttä. Asun Norjassa, jonne palaan kesälomiltani lauantaina 1.8., ennen kuin uimahalli jälleen avautuu, enkä Norjasta käsin katso olevan kohtuullista soitella automaattiyrittäjän perään.
Kyse on ensisijaisesti kaupungin vastuullisuudesta palveluidensa käyttäjiä kohtaan, toissijaisesti sinänsä mitättömästä, menettämästäni rahasummasta. Mielestäni Helsingin kaupungin liikuntaviraston tulee olla vastuussa tiloissaan olevien palveluiden toimivuudesta, ja jolleivat palvelut (mukaanlukien ulkopuolisille yrittäjille vuokratut) eivät toimi, ne on syytä poistaa, eikä kuitata asiaa välinpitämättömyydellä. Toivon myös, että tililleni palautetaan menettämäni rahasumma € 1,20 sekä puhelinkulut (Saunalahti Prepaid á 0,066 €/min), yhteensä € 1,266.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti